سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توکّل، دژ حکمت است . [امام علی علیه السلام]
مشخصات مدیروبلاگ
 
شهریار[82]
تو خود چه لعبتی ای شهسوار شیرین کار _ که توسنی چو فلک رام تازیانه توست _ سرود مجلست اکنون ، فلک به رقص آرد _ که شعر حافظ شیرین سخن ترانه توست

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

پیوند دوستان
 
تکلیف الهی وبلاگ گروهی فصل انتظار پایگاه اطلاع رسانی آخرالزمان و منتظران ظهور پیاده تا عرش د نـیــای جــــوانـــی آیه های انتظار PARANDEYE 3 PA ****شهرستان بجنورد**** حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد شلمچه تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر .: شهر عشق :. رهسپاریم با ولایت تا شهادت پرتو از تبار آسمان تمهیدات چهل منزل تا اربعین سربازی در مسیر بسیجی 57 بچّه شهید (به یاد شهدا) رمز دشمن شناسی گروه اینترنتی جرقه ایرانی چفیه موعود مقالات مشاوره و روانشناسی و اختلالات روانی و رفتاری هدیه قافله شهداء عشق سرخ آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام مذهب عشق mansour13 پیامبر اعظم صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم The Holy Propht -p.b.u.h صبح دیگری در راه است .... گل پیچک شیعه مذهب برتر Shia is super relegion همه رقم مفت!!!!! کشکول سری تو سرا مهدیار دات بسیجی معجزه هزاره سوم ظهور یا شروع بصیرت ● باد صبا ● نسیمی از بهشت ... میخانه موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین ماهیان آکواریمی گنبد افلاک حدیث نفس دسته کلید تا ریشه هست، جوانه باید زد... محمدرضا جاودانی وبلاگ ایران اسلام انتظار MAKHo0oF gr0ups ::::: نـو ر و ز ::::: گام آخر... شوآه(shoah)و دکتر سروش(drsoroush) و ....... معبر حاج سعید حدادیان حامی نسیم وصل یادداشت های یک آقا زاده خبرنگار مسلمان قاب شیشه ای خبرنگار مسلمان خط سرخ شهادت یادداشتهای بی تکلف

خبرها از وین حکایت از آن دارد که مقامات آمریکایی‌ با خلف وعده‌های مکرر از پذیرش حقوق مسلم ایران امتناع می‌کنند. این در حالی است که غیرقابل اعتماد بودن آمریکا پیش از این از سوی منتقدان روند مذاکرات هسته‌ای به دفعات گوشزد شده بود.

تیم مذاکره‌کننده آمریکایی بعد از رایزنی از طریق ویدئو کنفرانس با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن(چهارشنبه شب) برای دومین بار زیر توافقاتی زد که پیش‌تر با ایران سر آنها به تفاهم رسیده بود.
رسانه‌های غربی همسو با دولت آمریکا در روزهای اخیر در سرخط اخبار خود، تفاهم لوزان را به عنوان معیار توافق خوب معرفی کرده و تلاش می‌کنند که امتناع آمریکا از پایبندی به مفاد تفاهم فوق را عامل اصلی تمدید مذاکرات معرفی کنند.
حال سوالی که در اذهان عمومی ایجاد می‌شود این است که هدف آمریکا و رسانه‌های غربی در پر رنگ کردن امتناع از تفاهم لوزان چیست؟
به احتمال بسیار زیاد، آمریکا با دبه کردن در مفاد تفاهم لوزان به هیچ عنوان در پی برهم زدن چارچوب لوزان نیست، بلکه به دنبال ایجاد شرایطی است که ایران را به مدافع تمام قد تفاهم لوزان بدل کند. در همین راستا برخی مقامات آمریکایی نزدیک به تیم مذاکره‌کننده در اظهارات جداگانه بر این امر تاکید کردند که استراتژی آمریکا اکنون اجرای چارچوب لوزان از طریق امتناع از عمل به آن و ترغیب طرف مقابل است.
در حقیقت رفتار آمریکا مصداق روشنی از این مثل قدیمی است که می‌گوید: « به مرگ بگیر تا به تب راضی شود»! البته ایستادگی تیم مذاکره‌کننده کشورمان تاکنون مانع به نتیجه رسیدن این تاکتیک شده است.
توافق خوب یعنی رعایت کامل خطوط قرمز ایران
تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران پس از تفاهم لوزان به صراحت اعلام کرد که در لوزان توافقی حاصل نشده و حداکثر چیزی که رخ داده تفاهم روی یک سلسله راه‌حل‌ها برای موضوعات کلیدی بدون الزام حقوقی بوده است.
از سوی دیگر به اذعان کارشناسان، نیم‌نگاهی به متن تفاهم لوزان به وضوح نشان می‌دهد که تعهدات ایران، شفاف و قابل اندازه‌گیری است اما، آنچه حریف بر عهده گرفته است، مبهم، چندپهلو و تفسیرپذیر است و این تفاهم در موارد متعدد، خطوط قرمز ایران را زیر پا گذاشته است.
خوشبختانه معیار یک توافق خوب که حاوی عزت ملت ایران و دربردارنده منافع کشورمان باشد در خطوط قرمز اعلام شده از سوی مقامات عالیرتبه نظام به صورت کاملا شفاف بیان شده است.
- لغو فوری تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی هنگام امضای موافقتنامه و سایر تحریم‌ها در فواصل معقول
- منوط نشدن لغو تحریم‌ها به اجرای تعهدات ایران
- مخالفت با موکول کردن هر اقدامی به گزارش آژانس
- مخالفت با بازرسی‌های غیرمتعارف، پرس و جو از شخصیت‌های ایران و بازرسی از مراکز نظامی
- عدم پذیرش محدودیت‌های بلند مدت
- ادامه کار تحقیق و توسعه و ساخت و ساز در زمان محدودیت
از جمله این خطوط قرمز است.
«جان کری»
 باز هم بلوف زد
خبرها از وین حکایت از آن دارد که  مقامات آمریکایی‌ از پذیرش حقوق مسلم ایران، به ویژه در موضوع لغو تحریم‌ها ،عدم بازرسی از مراکز نظامی و عدم  ایجاد محدودیت بلند مدت در تحقیق و توسعه و غنی‌سازی سر باز می‌زنند.
«جان کری» وزیر خارجه آمریکا، تلویحا رسیدن به توافق را در گرو موافقت ایران با خواسته‌های زیاده خواهانه غرب عنوان کرد.
وزیر خارجه آمریکا در این خصوص گفت: همانطور که گفتم مذاکرات نامحدود نیست. همانطور که رئیس جمهور اوباما اعلام کرد ما نمی‌توانیم تا ابد منتظر اتخاذ تصمیمات سخت باشیم. اگر تصمیمات سختی گرفته نشود، آماده‌ایم میز مذاکرات را ترک کنیم.
بلوف «جان کری» درخصوص ترک میز مذاکره در حالی است که تاکنون گزارش‌های متعددی درباره نیاز مبرم آمریکا به میز مذاکره و توافق هسته‌ای منتشر شده است.
ظریف: مهمترین موضوعات، هنوز حل نشده باقی مانده
به گزارش فارس،«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات کری، پیامی را با این مضمون توئیت کرد: ‌به شدت در حال کار هستیم، ولی نباید عجله کرد تا کار به خوبی انجام شود. این حرف را جدی بگیرید؛ شما نمی‌توانید اسب‌ها را در وسط مسیر عوض کنید.
ظریف همچنین از بالکن هتل محل استقرار خطاب به خبرنگاران گفت: مهمترین موضوعات، هنوز حل نشده، باقی مانده و امیدواریم با اراده سیاسی همه موضوعات حل شود.
وزیر امور خارجه تصریح کرد: فکر می‌کنم تا یکشنبه در وین هستیم.
«مجید تخت روانچی» عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز در جمع خبرنگاران گفت: بعضی‌ اوقات بعد از تفاهم متوجه می‌شویم که طرف مقابل خواسته‌هایش را تغییر داده و زیاده‌خواهی می‌کند، ولی ما مقاومت می‌کنیم.
تخت روانچی افزود: چیزی را با عزت معامله نمی‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از نظر ما ضرب‌العجلی وجود ندارد و مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه لازم برسیم.
«عباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران نیز در جمع خبرنگاران گفت: رسانه‌های خارجی با اغراض خاص، جنگ روانی ایجاد می‌کنند.
عراقچی افزود:90 درصد گمانی زنی‌ رسانه‌های غربی صحت ندارد.
زیاده خواهی‌های غرب، عامل به بن بست رسیدن مذاکرات
المیادین در گزارشی نوشت: یک مقام ایرانی که خواست نامش فاش نشود گفت که محاسبات اشتباه غرب و زیاده خواهی‌های آنها ممکن است مذاکرات را با شکست مواجه کند.
مقام ارشد ایرانی افزود: ما نیاز به تضمین‌های مطمئن از طرف غربی داریم که بدانیم آن‌ها به تعهداتشان پایبند می‌مانند. احساس ما این است که همچنان تلاش می‌شود به جای عبور از تحریم‌ها، آن‌ها حفظ شوند. برخی در آمریکا وابستگی احساسی به تحریم‌ها دارند و در تحریم‌ها گیر افتاده‌اند و نمی‌دانند چطور از آن خارج شوند. دست کشیدن از عادات قدیمی دشوار است، اما آن‌ها باید اجازه دهند که این عادت از بین برود.
وی به اصرار طرف غربی برای دسترسی به اماکن نظامی ایران هم اشاره کرد و گفت: کسب اطمینان مذاکره‌کنندگان نباید بهانه‌ای برای ورود به سایت‌های نظامی ایران باشد.
مقام ارشد ایرانی افزود: ما شاهد تعهدات متقابل از جانب آمریکا نبوده‌ایم.
اظهارات مقامات آمریکایی در مذاکرات اخیر مصداقی دیگر از غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بود. رفتاری که پیش از این از سوی منتقدان روند مذاکرات هسته‌ای به دفعات گوشزد شده بود.
کیهان در گزارش‌ها و یادداشت‌های متعدد به خدعه طرف آمریکایی و غیرقابل اعتماد بودن آن اشاره کرده بود.
تحریم‌‌های ایران
 بی‌فایده است و باید
کنار گذاشته شوند
پایگاه خبری هافینگتون پست در گزارشی بر لزوم لغو تحریم‌های ایران که آن را به عنوان «تحریم‌های بیهوده، بی‌فایده و غیراخلاقی» خوانده، تاکید کرد.
در ادامه یادداشت فوق آمده است: مردم ایران دارای ابتکار و منابع زیرزمینی هستند. آنها با مشکل از راه نبوغ و اقدام متهورآمیز برخورد می‌کنند. البته این بدان معنا نیست که تحریم‌ها آسیب نزده است. تحریم‌‌های ایران، بی‌فایده است و باید کنار گذاشته شوند.
تمدید مذاکرات
 تا روز دوشنبه
به گزارش فارس، واشنگتن تمدید برنامه جامع اقدام مشترک(توافق ژنو) را تا روز دوشنبه 13 جولای را تایید کرد.
وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده است که جان کری تا 22 تیرماه در وین باقی خواهد ماند.
اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای تمهیدات توافق ژنو(تعلیق تحریم‌های ایران) را تا روز دوشنبه (22 تیرماه) تمدید کرد.
«فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس درخصوص ادامه مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 گفت: درحال پیشرفت هستیم اما برخی موضوعات باقی مانده است.
هاموند افزود: همکاران ما در حال ادامه کار هستند. ما تا پایان روز یکشنبه به مذاکرات ادامه می‌دهیم تا ببینیم به کجا می‌رسیم.
وی در ادامه گفت: روز شنبه(امروز) با دیگر وزرای خارجه جلسه‌ای در وین خواهیم داشت.
دیروز(جمعه) محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و جان کری، همتای آمریکایی‌اش به همراه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه‌ای سه‌جانبه شرکت کردند.
همچنین روز گذشته(جمعه) نشست هماهنگی داخلی گروه 1+5 به ریاست موگرینی برگزار شد.

 

کیهان


94/4/20::: 1:43 ص
نظر()